Followers

Thursday, November 17, 2011

Susu Ibu

Ni hasil susu untuk Aideen




Airell dapat susu badan tak sampai 6 bulan pun coz dalam pantang pun dah campur ngan susu formula. maafkan mama yer Airell. Ni semua pasal kurang pengetahuan pasal BF la. Tapi this time for Aideen i will try my best. Setakat ni Aideen dapat full Breastfeed eventhough my mom sibuk kata bagi la air masak, anak ko ni lapar lagi ni, and ajar la minum susu botol nnt ko dah keje susah nnt. bahagian yg guna botol tu betul la tapi pakai susu badan gak la. Aku dah try bagi aideen guna botol setakat ni dia boleh terima botol avent tu.

Hari ni first time aku try double pumping coz sepanjang berpantang ni aku buat single pumping jer. Susu pun tak der la bnyk. Tp kali ni alhamdulillah dpt la 4 oz untk stok itupun pump sekali sehari jer.( tak sempat nk pump dan sifat M). Tp aku akan cuba sedaya upaya dan bertawakal supaya dpt bf aideen selama yg bole.

bnyk juga ilmu2 yg aku dpt dr blog kwn2 yg BF ni. Insyaallah ilmu dari diorang akan saya jadikan panduan dlm BF ni.

1 comment:

maylyn said...

hehe insyaAllah :)