Followers

Wednesday, October 5, 2011

40 Minggu

Hari ni tadi aku pegi check up kat GMC, dan minggu ni pun aku sebenarnya dah 40 minggu. Tapi kalo mengikut calculation ovolution date suppose aku due 10/10 tapi doktor pulak tgk scan aku punya EDD 4/10. Tapi takper EDD tak penting, yang penting bila baby nak kuar dia kuar la kan.

Tadi pun Doc ckp baby tak bersedia nak kuar lagi tu coz kedudukan muka dia masih keatas, suppose baby kena mengiring atau menghala ke belakang tapi sekarang baby masih mengadap kedepan iaitu ke depan(ke arah perut). So mintak2 la semuanya berjalan lancar...

so my next check up on 12/10... kalo takde lagi contractionatau tanda2 bersalin doktor nak induce... takut gak dengar kalo kena paksa baby kuar ni...

Masa time Airell dulu alhamdulillah airell lahir cepat sehari dari EDD cuma kesakitan yang aku hadapi selama 8 jam tu tidak dapat dilupakan, bayangkan 8 jam tak senang duduk ngan berdiri...

Aku sentiasa berdoa pada Allah supaya permudahkan kelahiran ini.. Amin..

No comments: