Followers

Thursday, March 10, 2011

Nursery Airell 2

So ini kisah selapas menghantar airell ke nursery.. On d First Day dia seronok sangat nampak permainan main tak ingat lepas tu cepat la dapat member kan yer la budak2. So after register aku cakap ngan airell amin mama, dai pon amin, papa dia suruh amin dia tak sempat terus masuk nursery gelak2 seronok la kan. aku pun dengan hati yang lega beredar la kan. Tapi hati tu bimbang jugak la coz airell dah lebih 2 bulan tak dihantar ker babysitter coz laki aku MC accident, so dia willing nak jaga airell full time. dalam masa 2 bulan tu airell pun berkepit je la ngan papa dia. Ni bila nak hantar ke nursery lak. pening kepala nak fikir. Mak aku pun bimbang kat dia tu.

Kisah nya aku pon nak amik dia balik la hari pertama tu. tak sampai pagar aku dah dengar suara dia menangis panggil mama..mama..mama padahal dia tak nampak pon aku lagi...
tanya cikgu dia kenapa dia nangis, dia kata aireell tgk budak2 balik, dia pun nak balik gak... aku ambik dia tak la lewat sangat 5.45. maybe dah ramai parent yang balik awal kot. Dia pon dengan tersedu sedan menangis masuk kereta.. masuk je dalam kete terus diam. Suruh bye byr teacher boleh pun lambai. issh airell ni...

Aku pun dah risau la nak hantar hari kedua... coz semalam masa hantar dia tak tahu yang dia akan kena tinggal, ni hari kedua dah pandai dah. Turun dari kereta laju dia pegang tangan aku, wah seronok la ingat dia nak ajak masuk nursery tu, sampai pagar dia pusing tarik tangan aku pegi tempat lain tak nak masuk. Dia suruh aku dukung tak nak masuk. macam mana aku nak buat ni. Kira sorang teacher tu amik dia dengan nangis2 tak nak masuk. Aku nak keje ni. Dulu masa hantar babysitter pun macam tu, hantar pagi mesti nangis..makcik tu kata takper nnt dia diam bila taknmpk mama dia.

So aku pun fikir nnt airell ok la tu... Rasanya berapa lama agaknyer dia akan faham yang mama dia nak pegi kejer ni. petang baru amik dia.. nak cakap dia tak faham lagi... KIta sama2 berkorban yer Airell...

No comments: